Lai izdevīgi iepirktos, kaulēšanās nereti pieprasa spēju būt nedaudz uzstājīgiem, kā arī liek saprast un apgūt psiholoģisko tehniku pamatus. Šī iemesla dēļ lielākā daļa no mums izvēlas apiet kaulēšanos un turpina maksāt pilno cenu par gandrīz visu, ko mēs pērkam. Mēs ļoti bieži aizmirstam, ka pat tik vienkārša darbība kā atlaides pajautāšana var ietaupīt mūsu finanšu līdzekļus, pat nepielietojot nevienu no kaulēšanās taktikām. Tas ir vienkārši, tāpēc turpinājumā ir uzskaitīti 8 līdzīgi jautājumi, kurus pajautājot, jūs varat ietaupīt ievērojamu naudas summu.

1. “Vai šis kupons vēl darbojas?”

Daudzi no mums krāj dažādus kuponus ar nolūku tos kādreiz nākotnē pielietot, tomēr nereti mēs atceramies par tiem tad, kad to darbības termiņš ir jau beidzies. Tā vietā, lai tos izmestu, uzrādiet tos veikalā un pajautājiet, vai tie nedarbojas šā vai tā. Liela daļa tirdzniecības vietu kuponus pieņem tik ilgi, kamēr vien tie nav reģistrēti konkrētajā tirdzniecības vietā, tāpēc neļaujiet derīguma termiņiem sevi apmuļķot.

2. “Vai tā ir labākā cena, ko varat piedāvāt?”

Daudzās, it īpaši mazās un individuālās, tirdzniecības vietās to vien gaida, ka kāds sāks kaulēties par cenu. Tik vienkārši jautājumi kā, piemēram, vai tā ir gala cena, vai tas ir labākais, ko jūs varat piedāvāt, var likt jums nedaudz, bet tomēr ietaupīt. Ja viņi nevēlas piekāpties, pamēģiniet iet prom un lūkoties, vai tie nepārdomā jūsu piedāvājumu. Ja viņi tomēr nepiekāpjas, esiet pacietīgi un meklējiet citu pārdevēju, kas ir gatavs kaulēties par cenu.

3. “Kāda ir jūsu konkurentu cena šai precei / pakalpojumam?”

Daudzas tirdzniecības vietas līdzās savai cenai norāda arī konkurentu cenu vai arī pasaka tās pēc pircēja lūguma. Arī jūs varat iepirkties, uzrādot pārdevējam konkurentu cenas tām pašām precēm vai pakalpojumiem. It īpaši ieteicams šīs cenas uzradīt savā viedtālrunī, kur cenas tiek atspoguļotas interneta tiešsaistē un līdz ar to arī reālajā laikā. Dažkārt jūs varat to izdarīt arī pēc pirkuma veikšanas un saņemt kompensāciju par cenas starpību, tāpēc vienmēr saglabājiet pirkumu čekus.

4. “Es vēlos lauzt līgumu – vai jūs varat piedāvāt ko labāku?”

Draudēšana lauzt vai mainīt, piemēram, sava interneta vai televīzijas pakalpojumu līgumu nav kaulēšanās taktika, kuru būtu jāpiekopj regulāri, bet, ja jūs esat, piemēram, pārcelšanās procesā vai pārskatāt pērnā gada izdevumus, ir īstais laiks, lai pakalpojuma sniedzējiem jautātu šādus jautājumus. Lielākā daļa uzņēmumu šādās situācijās piedāvā izdevīgākus nosacījumus, lai tikai saglabātu klientu vēl kādu laiku.

5. “Vai varēšu maksāt tikai X$, ja maksāšu skaidrā naudā?”

Mūsdienu kredītu un elektronisko norēķinu laikmetā, kad starpnieki patur savu tiesu no summas, ko pircējs pārskaita pārdevējam, pārdevēji nereti ir gatavi darījumiem ar momentānu un skaidru naudu, lai darījumu rezultātā paši iegūtu maksimāli daudz naudas. Ja cenas starpība, ko pieprasāt, ir mazāka nekā summa, kas tiek samaksāta starpniekam vai nodokļos, šī taktika pavisam noteikti nostrādās.

6. “Vai varam veikt bartera darījumu?”

Ja jums ir kādas īpašas prasmes, par to, ko jūs vēlaties, jūs varat sniegt bartera pakalpojumus, nevis maksāt naudu. Piemēram, par atlaides tiesu sava mājokļa īrei es mājas saimniekam sniedzu grāmatvedības pakalpojumus. Bartera gadījumā ieguvēji ir abas puses, nemaz nemaksājot naudu.

7. “Vai man nepienākas nekāda atlaide?”

Liela daļa tirdzniecības vietu un uzņēmumu piešķir studentiem vai pensionāriem atlaides, kas netiek reklamētas. Ja jūs nejautāsit, jūs tā arī neuzzināsit par šo atlaižu esamību. Lielākā daļa šādu atlaižu ir mērāmas robežās no 10% – 15%. Tāpat atlaides nereti pienākas arī draugiem, ģimenēm vai grupām. Ja jūsu skaits neatbilst noteikumos norādītajiem, vienalga pajautājiet, jo bieži vien darbinieki ir tik pretimnākoši, ka piekāpjas un tomēr piešķir atlaidi.

8. “Kad gaidāma izpārdošana vai sezonas atlaides?”

Lielākā daļa tirdzniecības vietu ik gadu vai sezonu organizē izpārdošanas un atlaides, lai veicinātu savu peļņu vai atbrīvotos vai iepriekšējās sezonas piedāvājuma. Noskaidrojiet gaidāmo izpārdošanu un sezonu atlaižu laikus, piefiksējiet tos un atgriezieties tirdzniecības vietā vai iepērcieties interneta veikalā akciju laikā, tādējādi ietaupot naudu. Kad tiek jautāti šādi jautājumi, nereti pārdevēji piedāvā izpārdošanas vai atlaižu cenu uzreiz, tāpēc nekad nebaidieties jautāt.

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here