2Nav nekāds noslēpums, ka lielākā daļa tirgotāju mūsdienās izmanto dažādus trikus, lai panāktu, ka patērētāji iegādājas pēc iespējas vairāk un pēc iespējas dārgākas preces un pakalpojumus, taču arī paši pircēji var izmantot dažādus trikus, lai tam nepakļautos un pārspētu tirgotājus gudrībā. Ievērojot šos iepirkšanās trikus būs iespējams izvairīties no nevajadzīgiem spontāniem pirkumiem, kā arī iegādāties sev nepieciešamās preces daudz izdevīgāk.

Pirmais nosacījums, lai nepakļautos tirgotāju izliktajām lamatām, ir rūpīgi veidot iepirkšanās sarakstu. Lielākā daļa merčendaizinga triku balstās uz to, ka tirgotāji ir spiesti iet cauri visam veikalam, lai sameklētu sev nepieciešamās preces, tādējādi pa ceļam paņemot arī lietas, kas nemaz nav nepieciešamas. Ja jums būs līdzi iepirkumu saraksts, kuram sekosiet, varēsiet izvairīties no šiem spontānajiem pirkumiem. Saraktu ir jāizveido ļoti rūpīgi, lai viss nepieciešamais tajā patiešām būtu iekļaus, citādāk nāksies no tā novirzīties, kas novedīs pie neplānotiem pirkumiem.

Vēl tirgotāji cenšas dārgākās preces novietot labāk redzamās vietās, tādējādi liekot pircējam tās iegādāties. Iepērkoties, ir vērts paskatīties arī uz apakšējiem vai malējiem plauktiem, jo tur bieži vien ir iespējams atrast lētākas preces, kuru kvalitāte būtiski neatšķiras. Līdzīgi tiek darīts arī ar precēm, kurām ir īss realizācijas termiņš – tās tiek novietotas priekšā, lai pircējs tās iegādātos. Svaigākās preces tiek novietotas aizmugurē, tāpēc nevajag ņemt pirmo preci, ko ieraugāt.

Noteikti nekad neejiet iepirkties, kad esat izsalcis. Arī to tirgotāji var izmantot savā labā. Piemēram, vairumā lielveikalu maizes izstrādājumi tiek cepti tur pat uz vietas. Tas tiek darīts tāpēc, ka tad pircējs jūt patīkamu, tikko ceptas maizes aromātu, kas viņam liek to iegādāties. Ja pircējs nav izsalcis, tas viņu tik ļoti neietekmē. Tas attiecas arī uz citiem pārtikas produktiem – gan to kārdinošais izskats, gan aromāts liek pircējam domāt, ka jāiegādājas vairāk pārtikas, lai remdētu savu izsalkumu.

Nepērciet preces uz atlaidēm, ja neesat pārliecināts, ka preces cena ar atlaidi tiešām ir zemāka. Diemžēl tirgotāji mēdz izmantot arī tiešām negodīgus trikus. Viens no tiem ir preces cenas paaugstināšana tieši pirms atlaidēm. Tas tiek darīts tieši tāpēc, lai tirgotājs iegādātos preci, domājot, ka tai ir atlaide un tādā veidā ietaupīs, taču patiesībā nopērk to par standarta cenu. Veikt neplānotus pirkumus, tikai atlaižu dēļ, var tad, ja skaidri zināt, kāda ir preces oriģinālā cena dažādās tirdzniecības vietās.

Labs veids, kā atrast veikalus, kuros jums nepieciešamās preces iespējams iegādāties lētāk, ir izpētot veikalu žurnālus un bukletus. Bieži vien cilvēki šīm atlaižu avīzēm nepievērš uzmanību un no pastkastītes uzreiz tos iemet miskastē, bet patiesībā tas var kalpot kā vislabākais iepirkšanās palīgs. Atlaižu avīzes dod iespēju izpētīt, kuros veikalos preces ir lētākas, līdz ar to varat atrast labāko iepirkšanās vietu katrā reizē, kā arī sekot līdzi vispārējam cenu līmenim dažādiem produktiem.

Ja pārziniet preču cenas, tad diezgan daudz naudas izdosies ietaupīt tad, ja mājsaimniecības preces un pārtikas produktus ar ilgu realizācijas termiņu pirksiet tikai uz atlaidēm. Tad, kad šiem produktiem kādā tirdzniecības vietā ir izdevīgas cenas, varat tās iegādāties vairumā. Bieži vien ietaupījums ir pat vairāki eiro vienai prece, līdz ar to kopējais ietaupījums var pārsniegt pat vairākus desmitus eiro mēnesī.

Ja jums ir viens iecīnītākais veikals vai veikalu tīkls, kurā regulāri iepērkaties, tad izdevīgi būs iegādāties šīs tirdzniecības vietas atlaižu karti. Jāatzīst gan, ka šīs kartes arī ir sava veida triks, kā veikali piesaista sev klientus, taču ja to apzināties, varat šīs kartes izmantot savā labā. Nav vērts iegādāties to veikalu kartes, kurus apmeklējat ļoti reti, jo tad tas visticamāk neatmaksāsies, bet ja kādā veikalā iepērkaties gandrīz katru dienu, kartes cena visticamāk tiks atpelnīta jau pāris nedēļās.

Visbeidzot, nepakļaujieties spožajām reklāmām. Parasti tās preces, kas tiek visvairāk reklamētas arī tiek vairāk pirktas, tomēr jāatceras, ka visticamāk tās būs arī dārgākas. Nevajag domāt, ka nepopulārākās preces ir mazāk kvalitatīvas. Vairumā gadījumu tās vienkārši ir mazāku ražotāju preces. Šis nosacījums attiecas ne tikai uz precēm, bet arī pašām tirdzniecības vietām. Lielās lielveikalu ķēdes parasti sevi cenšas ļoti popularizēt un reklamēt izdevīgos piedāvājumus, taču mazākās tirdzniecības vietas nereti piedāvā vēl zemākas cenas.

Ir arī citi triki, kas palīdz iepirkties daudz izdevīgāk. Svarīgākais ir saprast, kā tirgotāji cenšas jums piespiest tērēt vairāk naudas. Ja izpratīsiet tirgotāju loģiku un atpazīsiet merčendaizinga trikus, spēsiet ietaupīt ļoti lielas naudas summas, būtiski nemainot savu dzīvesveidu un neierobežojot savas vēlme.

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here