Naudas taupīšanas nolūkos bieži vien cilvēki sagaida sezonas izpārdošanas, lai iegādātos sen kārotas lietas. Tas ir šķietami finansiāli izdevīgi, jo tādā veidā ir iespējams ietaupīt pat pusi no preces reālās vērtības, taču patiesība ir tāda, ka sezonas izpārdošanas nav nemaz tik izdevīgas kā daudzi iedomājas. Tieši pretēji, tās pamudina lieki tērēt naudu. Nākamreiz, pirms steidzieties uz veikalu iegādāties izpārdotās preces, rūpīgi padomājiet, vai tiešām tas ir finansiāli izdevīgi?

Pirmkārt, ir jāsaprot, kāpēc tirgotāji vispār rīko šādas izpārdošanas. Ja padomājam loģiski, tad piemērot labai, kvalitatīvai precei 50% atlaidi ir ļoti neizdevīgi. Preces uzcenojums parasti ir vien 30%, tātad šādā veidā pārdevējs zaudētu aptuveni 20% no preces summas. Patiesībā tirgotājam tā ir iespēja atbrīvoties no precēm, kuras neviens negrib un kuras par pilnu cenu tāpat neizdotos pārdot. Ja šīs preces tiešām būtu vērtīgas un atbilstu tās sākotnējajai vērtībai, tās tiku nopirktas vēl pirms sezonas izpārdošanas. Tas nozīmē, ka preces, kuras tiek piedāvātas sezonas izpārdošanās ir vairākus mēnešus nostāvējušas veiklā nevienam nevajadzīgas. Tās ir vairākkārt piemērītas, apskatītas, bet tomēr atzītas par nederīgām. Tirgotājs priecāsies ja šādas preces nopirksiet pat par pāris eiro. No tā mēs varam secināt, ka sezonas izpārdošanās tiešām derīgas preces atrast ir grūti. Pat tad ja domājat, ka ietaupāt naudu, patiesībā tā nav. Jūs visticamāk naudu lieki iztērēsiet, jo šo iegādāto preci dažādu iemeslu dēļ pilnvērtīgi neizmantosiet.

Pirmkārt, mode ātri mainās. Katru sezonu modē ir kas cits un ja sekojat līdzi modes aktualitātēm, iepirkties sezonas izpārdošanas laikā noteikti nav pārāk prātīgi. Tajās tiek pārdotas tikai iepriekšējās sezonas preces, kuras nākamā gada sezonā jau sen vairs nebūs aktuālas. Brīdī, kad preces iegādājaties, tās vēl ir aktuālas, taču tā kā sezonas izpārdošanas tiek rīkotas jau tad, kad konkrētā sezona strauji iet uz beigām, iegādātās preces labākajā gadījumā pagūsiet izmantot vien pāris reizes, līdz tās vairs nebūs aktuālas. Protams, ja vadāties pēc savas personīgās gaumes nevis noteiktā aktualitātēm, šis pirkums jums būs noderīgs arī turpmāk.

Vēl jāatceras, ka izpārdošanas ietekmē patērētājus psiholoģiski. Proti, ja prece iepriekš maksāja, piemēram, 100 EUR, bet tagad maksā vien 50 EUR, šķiet, ka ietaupāt 50 EUR, kaut gan patiesībā 50 EUR lieki iztērējat. Ja jums prece nav vajadzīga par 100 EUR, kāpēc lai tā jums būtu vajadzīga par 50 EUR? Preces cenas samazinājums nenozīmē, ka tā jums būs vairāk noderīga, tas tikai nozīmē to, ka iegādāsieties nevajadzīgu preci mazliet zem tās oriģinālās cenas. Visticamāk to tā arī neizmantosiet, bet domāsiet, ka esat veiksmīgi iepircies.

Vēl protams, lielākajā daļā gadījumu izpārdošanā esošās preces ir ar dažādiem defektiem. Ja tās vairākus mēnešus ir stāvējušas veikalā, tās vairs nevar uzskatīt par pilnīgi jaunām. Kaut arī tas nevienam patērētājam nav piederējušas, tās ir aptaustījuši un izmēģinājuši pat vairāki simti cilvēku. Tās jau ir nolietotas un visticamāk tām uzreiz pēc iegādes būs nepieciešama kāda apkope, tīrīšana, vai remonts, līdz ar to preces kalpos īsāku laiku. Principā, bieži vien piemēroto atlaidi var uzskatīt kā atlaidi par defektu.

Ja vēlaties iegādāties preces uz atlaidēm, labāk izvēlieties starpsezonas izpārdošanas. Tajās netiek piemērotas tik liekas atlaides kā sezonas izpārdošanās, taču šīs preces nebūs tik ilgi stāvējušas veikalu plauktos, līdz ar to tās būs kvalitatīvākas, turklāt vēl kādu laiku pavisam noteikti būs aktuālas un modernas. Arī izvēle starpsezonu izpārdošanā ir daudz lielāka. Jums būs iespēja izvēlēties preces, kas jums tiešām patīk un būs noderīgas, nevis tādas, ko pērkat tikai tāpēc, ka tās ir lētas. Augstākā cena arī liks jums apdomāt preces nepieciešamību, nevis pirkt visu pēc kārtas.

Šīs informācijas mērķis nav sezonas izpārdošanu nomelnošana un pircēju pilnīga pārliecināšana, ka uz tām nevajag iet, bet gan brīdinājums patērētājiem neiegādāties preces, kas tā īsti nemaz nav nepieciešamas un netiks pilnvērtīgi izmantotas. Protams, arī sezonas izpārdošanās reizēm ir iespējams atrast tiešām noderīgas, lētas preces, kuras var uzskatīt par veiksmīgiem pirkumiem, taču bieži vien sezonas izpārdošanas pamudina iepirkties, kad tas nav nepieciešams. Beigās pircējs ir ieguvis nevajadzīgas, neizmantojamas preces, taču pats to pat neapzinās. Pēc patērētāja domām viņš ir veicis veiksmīgus darījumus, jo iegādājies preces par zemāku cenu. Īsāk sakot, nepērciet to, ko jums nevajag pat tad ja tas ir šķietami izdevīgi. Beigās jūs naudu tikai zaudēsiet, nevis iegūsiet.

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here