Mūsdienās vieglās automašīnas ir galvenais pārvietošanās līdzeklis un Latvijā vien CSDD ir reģistrētas vairāk kā 800 tūkstoši automašīnu, bet ar OCTA ir apdrošinātas vairāk kā 700 tūkstoši mašīnas. Tas savukārt nozīmē, ka vidēji katram trešajam Latvijas iedzīvotājam ir savs auto, tajā skaitā ieskaitot bērnus un pensionārus. Bet protams, patiesībā bagātām ģimenēm parasti ir pat vairāk kā viens auto uz vienu cilvēku, kur pretī nabadzīgākām ģimenēm šādas priekšrocības nav un ir labi, ja ir vismaz viens auto uz ģimeni un tas pats parasti visai nolietots. Bet kā tad ir vai labāk ir iegādāties jaunu vai lietotu automašīnu?

Uz šo jautājumu, protams, nevar atbildēt vienā teikumā, jo ir taču tik daudz un dažādu mainīgo lielumu sākot no automašīnas markas, cenas un izlaiduma gada līdz tam, kam šis auto tiks lietots, cik ir cilvēka mēneša ienākumi, un vai viņš vispār var atļauties šādu jaunu automašīnu. Visbiežāk par jauna auto iegādi cilvēki domā tikai tad, kad viņu budžets to atļauj un ir nepieciešams mainīt automašīnu no savas iepriekšējā un tad ir jāizvēlas vai nu maz-lietots auto vai arī jauns. Kā jau jebkurai citai precei arī automašīnām pērkot jaunu auto tu par to diezgan daudz pārmaksāsi un tiklīdz, kā tu šo automašīnu nopirksi, tā uzreiz tai tirgus vērtība kritīsies par 10-20 procentiem, bet pēc viena vai diviem braukšanas gadiem vērtība jau būs nokritusi par 25-35 procentiem. Tāpēc tādā veidā salīdzinot daudz izdevīgāk būtu pirkt maz-lietotu auto, jo tam vajadzētu būt daudz vērtīgākam pēc tās naudas, kas par to tiek samaksāta, jo vienu vai divus gadus nobraukta automašīna vēl būs teju kā jauna un tādā laika posmā nav iespējams nobraukāt vairāk kā 20-30 tūkstošus kilometru, protams, ja auto netiek lietots komerciāliem mērķiem.

Bet tiem, kuriem nauda atļauj, noteikti, ka jauns auto liksies daudz labāks, jo, tomēr, to neviens nekad nav lietojis un šādiem auto parasti ir visai ilgs garantijas laiks, kas nozīmē, ka, ja jūsu auto kaut kas notiks tad tas tiks salabots bez maksas. Protams, jaunam auto arī būs labāks aprīkojums un, iespējams, mazliet ekonomiskāks dzinējs, bet par to nevar būt īsti drošs, jo patreizējā automašīnu tirgū auto ražotāji visai gausi ievieš jaunas ekstras, kā arī reti tiek mainīti automašīnu modeļi, bet parasti tiek mazliet uzlaboti vecie. Un tikai ik pa 5 vai pat 10 gadiem tirgū tiek ieviesti pavisam jauni auto, ko būtu vērts iegādāties.

Ja tev naudas ir mazāk, vai arī tu esi gatavs mazliet pieciest to, ka automašīna ir vairāk nolietota, tad tu vari arī iegādāties mazliet vecāku auto kas būtu ap 10 gadus vecs, jo šāda auto cena parasti būs krietni vien mazāka kā jaunam auto un var būt pat 4-6 reizes zemāka. Protams, šādam auto nebūs visas lielās ekstras un tam noteikti būs arī visai liels nobraukums, tomēr ja izvēlies kādu zināmu marku, kā BMW, AUDI vai VW tad šiem auto parasti ir visai ērts salons un laba dinamika, bet arī dizains ir visai moderns, jo, tomēr 10 gadi nav tik ilgs laiks, ja salīdzinām to ar, piemēram, 20 gadus nolietotām automašīnām. Ja tiek iegādāta šāda, lietota, automašīna, tad noteikti, ka ir jārēķinās ar sākotnējiem remondarbiem, visu šķidrumu, sūkņu, filtru un siksnu nomaiņu, kā arī pirms pirkšanas automašīna ir kārtīgi jāapskata no visām pusēm, jo tomēr 10 gadi nav nekāds īsais laika posms.

Galīgā izvēle vai pirkt jaunu vai lietotu auto tik un tā paliks tavās rokās, bet galvenais ir padomāt, vai šis jaunais auto tiešām sniedz tik daudz vairāk, lai attaisnotu savu cenu, jo pretējā gadījumā daudz izdevīgāk ir iegādāties lietotu auto. Un vajadzētu padomāt arī, vai ir vērts ņemt kredītu, lai iegādātos labāku auto, ja tikpat labi var nopirkt vecāku auto bez šī auto kredīta.

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here