Latvijā pēdējo desmit gadu laikā populāras bijuši mums viegli pieejami auto no tuvākā ”lielražotāju” auto tirgus – Vācijas. Kā populārākā marka jau kādu laiku dominē ”Volkswagen”’. 2002. gadā Volkswagen kopējais reģistrēto auto skaits visā valstī bija virs 82 tūkstošiem. Pāris gadu laikā tas ir pieaudzis līdz pat 116 tūkstošiem. Reģistrēto auto līderu skaita nomaiņa notika 2004. gadā, kad jau iepriekš minētā auto marka apdzina ilggadēju līderi, kuru mūžam noteikti atcerēsies vecāka gadagājuma ļaudis. Runa iet par padomju laikos ieviesto auto marku ”Lada” (VAZ). Šīs vieglās automašīnas kopējais reģistrēto vienību skaits pēdējos gados ir samazinājies 10 reizes. Savā pēdējā ”līdera statusa” gadā Latvijā bija reģistrētas 92 tūkstoši Lada automašīnas. Vēl 90. gados bija reģistrētas vairāk kā 100 tūkstoši Ladas un, kopā ar GAZ un Moskvich, tās veidoja 50% no visām Latvijā reģistrētajām automašīnām. Lai gan vēl joprojām ir daudz Lada auto entuziasti vai auto īpašnieki, kas ļoti rūpējas par savu spēkratu, ļoti liela daļa no šīm automašīnām tiek nodotas pārstrādei vai arī vienkārši vairs netiek izmantotas.

Ja salīdzina pēdējās desmitgades datus, tad lielas izmaiņas populārāko auto marku tirgū nav redzamas. Iedzīvotāji pārsvarā pērk 3 marku automašīnas – Volkswagen, Volvo un BMW. Tomēr bez šīm trim markām savu popularitāti un atbalstu ir guvušas arī vairāki citi auto ražotāji, kuri gan pārsvarā tāpat nāk no Vācijas auto tirgus. Pēc popularitātes Latvijā, auto marku ”Top 5” var sarindot secībā: Vispopulārākā ir Volkswagen ar vairāk kā 110 tūkstošiem reģistrētiem auto. Tai seko Audi, Opel, BMW un Ford. Tieši šāda pati secība ir Latvijā ievesto un pirmo reizi piereģistrēto automašīnu topā. Pavisam loģiski arī populārākie auto modeļi ir Volkswagen ražojumi. Tas ir ”Volkwagen Golf” un ”Volkswagen Passat”. Tikai šie divi modeļi sastāda gandrīz visu šīs markas reģistrēto auto tirgu Latvijā. Šiem diviem modeļiem seko Audi 80, Opel ”Astra” un BMW 3. sērijas automašīnas. Pieminēšanas vērts ir arī tas, ka starp jaunajiem auto (kas nav vecāki par 5 gadiem) populāri ir Toyota un Mercedes-Benz automobiļi. Starp jaunajiem auto savu popularitāti iemantot sāk arī citu pasaules auto tirgu ražojumi. Bez vecajām un pārbaudītajām vācu auto vērtībām, patērētāji sāk iecienīt arī Āzijas tirgus piedāvājumus. Toyota, Nissan un Hyundai ir trīs auto ražotāji, kas savu tirgu pamazām sāk izvērst arī Eiropā. Šīs kompānijas piedāvā jaunu auto klases veidu – krosoveru jeb parketa džipu. Šīs automašīnas ir pilsētas un apvidus auto apvienojums. Lielus pārdošanas apjomus sasniedzis ir viens no Nissan modeļiem, Nissan Juke. Šo jauno auto līzinga tirgus pēdējo gadu laikā pieaudzis pat par 15%.

Cenas šīm auto markām ir visdažādākās. Lielākā daļa no iepriekš minētajām automašīnām ir vidējas vērtības auto. Visas šīs firmas ražo arī luksusa automašīnas, bet pārsvarā tās mērķē uz iedzīvotāju vidusslāni, jo tas sastāda lielāko daļu auto iepirkumu. Tās pārsvarā ir ģimenes automašīnas vai auto ar pietiekami vienkāršu dizainu un ērtu izmantojamību.

Šie statistikas dati visticamāk neizbrīnītu nevienu auto zinātāju vai cilvēkus, kas interesējas par automašīnām. Novērojot automašīnu markas kaut vai pastaigājoties pa ielu, vairākumā varēs redzēt iepriekš minēto marku automobiļus. Šie novērojumi var atšķirties dažādās vietās, jo tendences un vajadzības katrā reģionā ir savādākas. Taču šī statistika ir pietiekami precīza un tai var droši ticēt. Iespējams, ka tā var būt kā izšķirošs solis un informācija, jauna auto iepirkumā. Ja jaunais auto īpašnieks vēlēsies stabilu un pārbaudītu vērtību, tad noteikti izvēlēsies kādu no populārākajām markām, jo noteikti ir iemesls, kādēļ tās ir tik populāras. Savukārt tie, kuri vēlēsies būt oriģinālāki vai atšķirīgi no citiem, iegādāsies sev automašīnu, kura nav populārāko auto marku ”Top 5” vai pat ”Top 10”.

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here