Auto industrija ir viena no lielākajām pasaulē, jo tajā ir iekļauts gan plašs preču, gan pakalpojumu klāsts. Preču klāstu sastāda paši transportlīdzekļi un to apkopei vai uzturēšanai nepieciešamās lietas. Pakalpojumi ir visdažādākie – mēs nevarētu iedomāties savu dzīvi bez operatīvo dienestu transporta, automašīnām dažādu darbu veikšanai kā arī citu pakalpojumu sniedzējiem, piemēram, taksometriem. Tā kā šo industriju sastāda tik daudz dažādi elementi un tā aptver visu mūsu dzīvi, tad šīs nozares apjomi ir kļuvuši visai ievērojami.

2014. gadā visā pasaulē tika pārdotas 72,2 miljoni automašīnas. Ķīna un Amerikas Savienotās valstis tiek uzskatītas par līderiem pārdošanas apjomu ziņā. ASV par vadošo automašīnu ražošanas valsti kļuva, kad 20. gadsimta sākumā Henrijs Fords ieviesa ražošanas līniju, kas automašīnas ļāva ražot masveidā. Ford Motors vēl joprojām ir viena no pasaules vadošajām auto ražošanas kompānijām. Tās populārākais modelis ir Ford Focus, kura bija visvairāk pārdotā automašīna 2013. gadā. Ienākumu ziņā pasaules līderi auto ražošanā ir General Motors, Volkwagen un Toyota, bet starp auto sastāvdaļu piegādātājiem lielākie ir Bosch, Denso, Bridgestone un Continental.

Kamēr auto industrija Eiropā vēl atgūstas no krīzes, Āzijas un Ziemeļamerikas auto pieprasījums ir pavisam loģiski izskaidrojams, jo Krievijā auto pārdošanas apjomi strauji sarūk. Tiek lēsts, ka līdz 2015. gada beigām auto ražotāji visā pasaulē būs pārdevuši 74 miljonu auto, kas ir par 9 miljoniem vairāk nekā 2012. gadā. Ražotāji visvairāk tēmē tieši uz Āzijas tirgu, kur auto pārdošanas apjomi pēdējos gados ir pieauguši par divas reizes. Konkrētās valstis, kurās auto tirgus šobrīd piedzīvo uzplaukumu – Malaizija, Indija un Indonēzija. Ķīnā auto pārdošanas apjomi ir palielinājušies pat 4 reizes, sasniedzot 19,7 miljonus pārdoto automobiļu. Šī valsts ne tikai kļuvusi par Āzijas lielāko auto ražotāju, bet arī par lielāko vieglo automobiļu ražotāju visā pasaulē. Ķīnas lielākais automašīnu ražotājs ir 1997. gadā dibināta General Motors un SAIC Motor Corporation apvienojums – Shanghai General Motors. Auto ražošanas līderi, kā General Motors un Volkswagen jau šobrīd izbauda Āzijas tirgus auto pieprasījumu un ienākumus, kas nāk līdz ar to. Ford Motor kompānija tuvāko 4 -5 gadu laikā rēķinās, ka Āzijas tirgus pieprasījums sastādīs aptuveni 40% no visa pārdotā auto apjoma. Tiek apgalvots, ka investori noteikti ieguldīs naudu šajā tirgū, jo Āzijas auto industrijai tiek paredzēta gaiša nākotne.

2013. gadā visā pasaulē tika izmantotas 865 miljoni automašīnas un 65 miljoni tika saražotas tieši tajā pašā gadā. 2014. gadā tika saražotas 68 miljoni automašīnas un 22 miljoni komerctransporta vienību. Tiek apgalvots, ka līdz 2017. gadam auto ražošanas apjomi sasniegs 100 miljonus. Papētot šo statistikas rādītāju, var ievērot, ka liels kritums ir piedzīvots 2008. un 2009. gadā, kas noticis saistībā ar ekonomisko krīzi.

Pasaules līderis saražoto automobiļu skaita ziņā ir Volkswagen, bet līderis pārdošanas apjomos ir Toyota. Pēdējā gada laikā Volkswagen ir saražojis vairāk kā 9 miljonus auto, bet Toyota pārdošanas apjoms ir bijis virs 10 miljoniem, lai gan Toyota ražošanas apjoms ir aptuveni par 2 miljoniem mazāks. Ienākumi šīm kompānijām arī ir visai ievērojami. Volkswagen kompānija pērn nopelnījusi 202 miljardus eiro, bet Toyota 188 miljardus eiro. Tām seko tādas kompānijas kā Daimler, General Motors un Ford, taču to ienākumi nesastāda tik lielu konkurenci.

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here