Ja šobrīd vai nesen esat bijuši jauna darba meklējumos, tad noteikti būsiet pazīstami ar profesionāli – sociālo tiešsaistes vietni “LinkedIn”. “LinkedIn” atspoguļo jūsu dzīves profesionālos sasniegumus un ir efektīvs profesionālās socializēšanās rīks, kas arī Latvijā strauji gūst atpazīstamību. Bet, ja esat jauns lietotājs un šobrīd vēlaties piesaistīt atlases speciālistu uzmanību savam profilam, šķiet, nav viegli nošķirt sevi no pusmiljarda citu lietotāju, kas arī mēģina izcelties, vai ne? Patiesībā, tikai daži mazi uzlabojumi var būtiski izmainīt to, kā jūsu profils izskatās atlases speciālistu acīs. Viņi izmanto speciālu atlases rīku, kas atsijā atbilstošākos kandidātus no pārējās plūsmas, līdzīgi kā patēriņa kredītu tabulas tiešsaistes salīdzināšanas portālos palīdz jums tikt pie jums piemērotākā un izdevīgākā ātrā kredīta. Tas, cik pareizi jūs aizpildīsiet savu “LinkedIn” profilu, noteiks to, cik viegli jūs būs atrast potenciālajam darba devējam. Tikai piecas minūtes jūsu laika jau būs pietiekami, lai jūsu profesionālo profilu paceltu nākamajā līmenī – tuvāk pie panākumiem.

Sāksim ar pašiem vienkāršākajiem soļiem:

1. Padariet savu profilu publiski pieejamu

Pārbaudiet sava personīgā “LinkedIn” konta iestatījumus un pārliecinieties, ka jūsu profils ir redzams publiski. Šīs it kā vienkāršās izmaiņas ļaus jums uzrādīties meklēšanas rezultātos, ko veic atlases speciālisti (un to attiecīgi var redzēt arī potenciālie darba devēji). Tas ir veids, kā izlikt apskatei savu CV, bez specifiskas pieteikšanās kādai konkrētai vakancei, un ļaut, lai darba devējs uzķeras “uz āķa”.

2. Atjauniniet savu pašreizējo atrašanās vietu

Sīkums, ko daudzi palaiž garām, bet kas var būtiski uzlabot precizitāti, ar kādu jūs ir iespējams atrast. Šis solis jums būs izdevīgs ne tikai tajos gadījumos, kad esat jauna darba meklējumos, bet arī tad, ja vēlaties būt vieglāk pieejams jauniem klientiem un sadarbības partneriem (piemēram, ja esat mazā biznesa īpašnieks). Tas ir arī veids, kā padarīt jūsu tiešsaistes tīklu aktīvu arī tad, kad neesat tiešsaistē paši personīgi.

3. Esiet stratēģiski attiecībā uz jūsu apstiprinātajām prasmēm (“Endorsed Skills”)

Vai jums ir vairākas no “LinkedIn” draugiem un kolēģiem saņemtas un apstiprinātas prasmes dažādās jomās, kas patiesībā nedara itin neko, lai palīdzētu jums izcelties uz citu profesionāļu fona? Piemēram, dažādas interneta pārlūkprogrammas, Microsoft Word, Google Docs un tamlīdzīgi universāli rīki, ar kuriem apieties māk katrs, kurš kaut reizi ieslēdzis datoru? Patiesībā, tie jūsu vērtību tikai samazina. Jūs vēlaties, lai jūsu prasmju sadaļa veiktu divas lietas:

  • ietvertu svarīgākos prasmju un iemaņu atslēgvārdus, kas padara jūsu profilu vieglāk atrodamu meklētājprogrammās;
  • ar faktiem pastiprinātu jūsu profesionālo stāstu, ko esat atspoguļojis savā profilā, runājot par to, kas jūs esat un ko jūs varat paveikt.

Tātad, prasmju sadaļas sakārtošanai jums būtu jāveic šīs darbības:

  • Izdzēsiet jebkādas prasmes, kuras uzskatāt par bezjēdzīgām (piemēram, jums nevajadzētu iekļaut “Facebook” savā prasmju sarakstā, ja vien jūs tiešām neesat apmācīti pārvaldīt uzņēmumu sociālo tīklu profilus un profesionālās mājaslapas);
  • Paši pievienojiet tās prasmes, kas ir svarīgas jūsu nozares uzņēmumiem vai ieņemamajam amatam, tiklīdz šīs prasmes būs pievienotas – jūsu kolēģiem un profila apmeklētājiem nebūs jāzīlē, kuras no jūsu prasmēm apstiprināt kā reālas;
  • Pārkārtojiet prasmju sarakstu tā, lai svarīgākās prasmes būtu visaugstāk (pat tad, ja par viņām vēl nav tik daudz sabalsots).

Pirms jūs sakāt apgalvot, ka apstiprinātās prasmes nav īsti svarīgas, jums vajadzētu zināt, ka patiesībā tās ir svarīgas tiem, kas apmeklē jūsu profilu. Izpētot jūsu lomai atbilstošās ​​iemaņas, kas ir uzskaitītas jūsu profilā un par kurām ir sabalsojuši jūsu kontakti, ir labs signāls citiem, ka jūs esat labs sava amata pratējs, padarot jūs daudz pievilcīgākus potenciālajiem darba devējiem. Šīs sadaļas labākā priekšrocība ir tā, ka jūs varat paslēpt jums nevēlamās vai nebūtiskās prasmes un atspoguļot tikai tās, kurām ir pievienotā vērtība.

4. Ko jūsu “LinkedIn” profila fotogrāfija stāsta par jums?

Kad runa ir par jūsu “LinkedIn” profila galveno fotoattēlu, jums būtu jāzina šie vienkāršie noteikumi:

  • izmantojiet nesen uzņemtu fotogrāfiju;
  • pārliecinieties, vai tā vizuāli ir profesionāla, neizvēlaties tādu bildi, no kuras pa pusei ir izgriezti citi cilvēki vai fonā norisinās profesionālajai videi neatbilstoši notikumi.

Bet tas vēl nav viss – izrādās, ka ir daudz vairāk nianses, kas jums būtu jāapgūst, lai izvēlētos perfektāko no attēliem, kas ir jūsu arsenālā. Sākot no veida, kā tieši jūs smaidāt, ko esat uzvilkuši mugurā fotogrāfijas tapšanas brīdī, līdz pat tam, kā esat pozicionējuši savu seju – iešķiebti, sāniski, tieši pretī. Reāli pētījumi pierāda, ka visi šie faktori un vēl daudzi citi spēj ietekmēt to, ko cilvēki vispirms par jums nodomā, kad viņi tikai ierauga jūsu profila fotoattēlu, proti, cik pievilcīgi esat, cik kompetenti šķietat un cik ietekmīgi jūs varētu būt. Jā, tas viss no vienas fotogrāfijas! Godīgi vai nē, bet mēs bieži tiekam vērtēti pēc mūsu ārējā, vizuālā izskata, pat profesionālajā vidē. Bet, lai arī jūs to nevarat mainīt, jūs to droši varat izmantot savā labā – pieņemot šīs zināšanas kā jūsu priekšrocību, lai pārliecinātos, ka jūs par sevi radāt vislabāko pirmo iespaidu.

5. Pievienojiet (vai atjauniniet) savu publisko kontaktinformāciju

Ja patiesi esat nolēmuši būt atvērti jaunu darba piedāvājumu iespējām, tad pārliecinieties, vai jūs esat sasniedzami. Ne visiem atlases speciālistiem patīk izmantot “LinkedIn” pieejamo, tiešo pastu, bieži tas šķiet uzbāzīgi un neprofesionāli. Bez tam – tas pieejams tikai Premium lietotājiem. Tāpēc pievienojiet savam profilam e-pastu, uz kuru labprāt vēlētos saņemt šādus piedāvājumus, kā arī tālruņa numuru, ja jūtaties ērti) vai varbūt pat jūsu profesionālo mājaslapu, ja tādu uzturat.

6. Ar savu profilu saistiet tikai profesionāla rakstura bloga (emuāru) ierakstus vai komentārus

“LinkedIn” jau sen nav tikai vieta, kur uzturēt savu CV tiešsaistē. Tā ir arī vieta, kur daudzi profesionāļi dalās savos viedokļos un ieteikumus par profesionālo darba vidi un produktiem, ar kuriem viņi strādā. Tomēr mūs nebeidz pārsteigt dažu “LinkedIn” lietotāju atstātie briesmīgie un naidu kurinošie komentāri pie šādiem ierakstiem, kam nav ne mazākā sakara ar profesionālās etiķetes ievērošanu. Daudzi pat izvēlās “LinkedIn” profila iespējas, lai publicētu personīga rakstura ziņojumos par savām ģimenes lietām, ceļojumiem vai izklaidēm. Jāsaka – tas viss atstāj iespaidu uz to, kā jūs tiksiet atspoguļots citu acīs šī sociāli profesionālā tīkla ietvaros. Uzejot uz jūsu profila ir iespējams redzēt visus jūsu publicētos rakstus un atstātos komentārus. Atlases speciālistiem šī ir ideāla vieta, lai mazliet padziļinātāk iepazītos ar potenciālo kandidātu. Kādu “bildi” jūs esat atstājuši par sevi? Atbrīvojieties no jebkura vidusmēra līmeņa darbībām savā “LinkedIn” profilā, ja jūs vēlaties, lai jūs uzskatītu par nobriedušiem profesionāļiem.

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here