Ikviens no mums varētu gūt labumu no nedaudz vairāk brīvā laika ikdienas steigā. Bieži ir sajūta, ka esam tādā kā vāveres ritenī – tiklīdz viens darbiņš paveikts, jau nākamais stāv rindā un bieži vien peļņa ir galvenais iemesls. Kad lai atvelk elpu? Neatkarīgi no tā, vai strādājat pilnas slodzes darbu, esat students vai arī pilna laika mamma vai tētis savam mazulim, brīvais laiks ir vienlīdz vērtīgs visiem mums, un to nedrīkstētu izšķērdēt. Kamēr mums visvairāk patīk sūdzēties par vispārēju laika trūkumu, lielākā daļa no mums tomēr pie sevis varētu atzīt, ka bieži zaudējam laiku tieši tāpēc, ka to nelietderīgi izmantojam. Ko darīt, lai optimizētu savu laiku un izvairītos no tā izšķērdēšanas? Lasiet tālāk, jo esam apkopojuši dažus veidus, kā samazināt nelietderīgi izmantoto laiku un tā vietā novirzītu to atpūtai vai kādām citām patīkamām lietām.

Izveidojiet sarakstu ar lietām, kas jums jāizdara.

Var būt visai grūti noteikt pareizās prioritātes vai pat tikai zināt, ar ko tieši sākt, ja neapzināties pilnu sarakstu ar lietām, kas jums būtu jāizdara tuvākās dienas, nedēļas, mēneša laika. Saraksta sastādīšanai izmantotais laiks var šķist nelietderīgs, bet ilgtermiņā tas tikai ietaupa laiku un nodrošina to, lai neviens no uzdevumiem netiek palaists garām. Ja izveidotais saraksts šķiet pārsteidzoši garš, mēģiniet to sadalīt kategorijās. Piemēram, darba pienākumi, ārštata uzdevumi, pienākumi mājās, personīgo mērķu sasniegšana un tamlīdzīgi.

Sāciet dienu agrāk kā ierasts.

Klusās stundas rīta agrumā ir lieliska iespēja koncentrēties uz svarīgākajiem uzdevumiem jūsu sarakstā. Šajā laikā maz kas var novērst jūsu uzmanību un jūs arī jūtaties atpūties un fokusēts. Turklāt pamošanās pārdesmit minūtes agrāk ļaus jums kļūt mērķtiecīgākam un organizētākam arī visas atlikušās dienas laikā, tādējādi samazinot laiku, kas tiek nelietderīgi izmantots.

Ieplānojiet laiku pārtraukumiem.

Pārtraukumi ne tikai atņem daudz laika no jūsu prioritāro uzdevumu pildīšanas, bet neplānoti pārtraukumi arī apgrūtina atgriešanos atpakaļ pie iesāktā. Jūs varat saplānot pārtraukumus, iedalot tiem atsevišķu, iepriekš paredzamu laiku dienas laikā. Ja jūsu kolēģi nepārtraukti pulcējas pie jūsu galda, lai dalītos ar jaunumiem, ieplānojiet dažas minūtes sava laika no rītiem, lai patērzētu ar kolēģiem un aicinātu viņus netraucēt jūs atlikušajā dienas laikā. Ja jūsu grafiks ir atkarīgs no jūsu vadības darba laika un uzdevumiem, ieplānojiet dažas stundas katrai dienai, lai izpildītu dienas laikā uzdotos vadības uzdevumus.

Attīriet savu darba vietu no visa liekā

Pārkrauts darba galds var patiešām palēnināt jūs, jo jūs nepārtraukti izšķiežat laiku rakājoties starp papīru kaudzēm un šķirojot jums tobrīd nepieciešamo informāciju. Tas pats attiecas arī uz jūsu elektroniskajām darba mapēm, kas atrodas jūsu darba datorā – atbrīvojieties no visa liekā, kas jūsu tiešajiem darba pienākumiem nemaz nav vajadzīgs. Sakopta darba vide ļaus jums arī palielināsiet uzmanības daudzumu, ko pievērst darbam.

Deleģējiet, deleģējiet un vēlreiz deleģējiet.

Ja jūs strādājat kā daļa no komandas vai arī jums ir vairāki tieši pakļautie darbinieki, deleģēšana var ietaupīt neskaitāms stundas jūsu darba laika. Dažiem no mums ne vienmēr ir viegli deleģēt, jo mums patīk kontrolēt lietas un būt visa notiekošā centrā. Taču vēlme atteikties no kontroles un ļaut kādam citam pārņemt pūliņus, patiesībā tikai pilnībā samazinās kādu no jūsu uzdevumiem un jums būs laiks pievērsties svarīgākām lietām jūsu sarakstā. Profesionālajā darbībā deleģēšana ir īpaši svarīga.

Atslēdziet nevajadzīgas atgādnes.

Cik reizes dienā jūsu uzmanība tiek novērsta no darāmā, saņemot kārtējo atgādinājumu par ienākošu e-pastu vai iznirstošu čata lodziņu? Šādu nevajadzīgu paziņojumu atslēgšana novērsīs trauksmes sajutu, ka jūs kaut ko varētu palaist garām, kamēr esat pievērsies kādam citam konkrētam uzdevumam. Tas arī palīdzēs samazināt stresu.

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here